RAV

Met vaart naar volle opleidingsplekken.

Wat wij doen
Strategie

Creatie
Campagne

Over RAV
Zorgt 24/7 voor ambulancezorg in Brabant.
Leidt eigen ambulancechauffeurs en verpleegkundigen op.
Zoekt elk jaar nieuwe instroom voor haar opleidingen.

Inzicht voor impact.
Goede resultaten beginnen bij scherpe inzichten.

Inzicht

Wie kiest voor ambulancezorg, kiest niet zomaar een baan. Het is werk dat draait om menselijkheid, adrenaline en vakmanschap. Uit doelgroeponderzoek bleek dat kandidaten vooral zoeken naar betekenis: werk dat ertoe doet.

Idee

Met het creatieve thema ‘Werk vanuit het hart’ veranderden we zorg in werk. Een wervingscampagne die laat zien dat jouw hart én hoofd samen verschil maken met beeld, tone of voice en targeting die direct raakt.

Impact

Fivoor staat steviger dan ooit. Een opvallende visuele identiteit met een heldere en verDe campagne leverde honderden kwalitatieve leads op en zorgde ervoor dat de opleidingsplaatsen in recordtijd werden gevuld. De juiste mensen, op de juiste plek.bindende boodschap aan alle betrokken partijen.

Zorg wordt werk.

Het haakje: we draaien het perspectief om. Niet ‘werken in de zorg’, maar ‘werken vanuit je hart’. De campagne spreekt professionals en chauffeurs aan op hun intrinsieke motivatie: betekenis, uitdaging en trots.

Visueel: krachtige portretten van echte hulpverleners, tegen de herkenbare RAV-kleuren. Dynamische vormen uit het logo verbeelden actie en veelzijdigheid.

Van persona tot precisie-targeting.

We brachten de motivatie en drijfveren van twee kernpersona’s in kaart – één voor verpleegkundigen, één voor chauffeurs. Op basis daarvan bepaalden we boodschap, tone en mediakeuze.
 De campagnes draaiden via Meta, LinkedIn, Google Search en Display, met opvallend kleurgebruik, herkenbare taal en meetbare conversies.

Resultaten met sirenes aan. In één maand.

De CTR’s lagen ver boven benchmark (tot 2,7%) en de kwaliteit van kandidaten werd door RAV als “zeer goed” beoordeeld.

72.000+

impressies via meta

>11.000 klikken

naar vacaturesites

>140 sollicitaties

via formulier, waarvan 84 relevante kandidaten

24 opleidings-plekken

bijna volledig gevuld binnen 22 dagen

Samen snelheid maken.

Binnen enkele weken van briefing tot livegang, dat lukt alleen als klant en bureau samenwerken als één team. RAV bracht kennis van de zorg, de Code bracht snelheid, creativiteit en strategie. Samen kregen we Brabant in beweging.

“Binnen no-time hadden we de juiste kandidaten. De Code voelde als verlengstuk van ons team."

Linda Toet
Communicatie, RAV Midden-West Brabant